Curso de Ingles B2

Objetivos

  • Dispongan de los recursos lingüísticos y no lingüísticos necesarios para participar en los intercambios comunicativos con un grado de fluidez, precisión y naturalidad suficientes como para que sus interlocutores no tengan que hacer un esfuerzo especial;
  • Tengan un nivel de conciencia de la lengua que les permite evitar errores que den lugar a malentendidos y utilizan suficientes recursos como para salvar situaciones de ambigüedad y aclarar lo que el interlocutor ha querido decir;
  • Utilicen un repertorio lingüístico amplio, suficiente para expresarse con argumentos y matices, sin errores importantes de formulación y con una pronunciación clara;
  • Consideren el efecto que producen sus comentarios y tienen en cuenta tanto la situación de comunicación como a sus interlocutores para adaptar el registro y el nivel de formalidad a las distintas circunstancias;
  • Dispongan de capacidad lingüística suficiente como para plantear los detalles de un problema, presentar reclamaciones y resolver situaciones conflictivas recurriendo a su capacidad de argumentar y a un lenguaje persuasivo.
  • Preparar a nuestros alumnos para presentarse con garantías de éxito a los exámenes oficiales de los niveles A1 al B2 del Marco Común Europeo y del First Certificate.

Temario

UD1. NEVER JUDGE A BOOK BY ITS COVER 
VOCABULARY Describing people: personality and appearance. 

Compound adjectives 
GRAMMAR Defining and non-defi ning relative clauses. 
Modals for deduction (past and present) 
WRITING An informal email 
PRONUNCIATION Compound adjectives

UD2. DOWN-TO-EARTH 
VOCABULARY Animal idioms. Animal collocations: animal sounds 

GRAMMAR Modals and expressions of probability. 
Conditionals. Alternatives to IF 
WRITING An article 
PRONUNCIATION Contractions. Linking

UD3. HOME SWEET HOME 
VOCABULARY Types of housing. Places in the home. Housework. 

Phrasal verbs connected to people relations 
GRAMMAR Modals of obligation/absence of obligation/prohibition/advice. 
Have/Get something done 
WRITING A report 
PRONUNCIATION Consonant clusters

UD4. A PENNY FOR YOUR THOUGHTS 
VOCABULARY Money. Jobs 

GRAMMAR Infi nitive versus –ing. Participle clauses 
WRITING A covering letter 
PRONUNCIATION Stress shift

UD5. CAUGHT RED-HANDED 
VOCABULARY Crime. Criminals 

GRAMMAR Emphasis (do, so and indeed). Cleft sentences. Inversions 
WRITING An opinion composition 
PRONUNCIATION How to sound emphatic

UD6. OUT AND ABOUT 
VOCABULARY Leisure activities: Travelling. Extreme sports 

GRAMMAR Used to, Would. Narrative tenses 
WRITING A blog post 
PRONUNCIATION-ED endings

UD7. TV OR NOT TV? 
VOCABULARY Headlines. Television (people, TV programmes and a TV guide) 

GRAMMAR Impersonal report structures. Contrast (despite, in spite of, although…) 
WRITING A “for and against” composition 
PRONUNCIATION Contrastive intonation

UD8. AN APPLE A DAY KEEPS THE DOCTOR AWAY 
VOCABULARY Health and illness. Idioms related to the parts of the body. Food and Diet 

GRAMMAR Reported speech. Reporting statements, commands and questions. 
WRITING A complaint email/letter 
PRONUNCIATION Homographs. Homophones

UD9. NO REGRETS JUST LESSONS LEARNED 
VOCABULARY Feelings 

GRAMMAR I wish/If only. Would rather, would sooner, had better. It´s time 
WRITING A personal anecdote 
PRONUNCIATION /s/ - /z/ - /?/

UD10. FACEBOOK = LANGUAGE FACELIFT? 
VOCABULARY Compounds with –ever. The Internet. Fast Writing 

GRAMMAR Future perfect and continuous. Use of the article for generalizing 
WRITING A review 
PRONUNCIATION Words pronounced diff erently in Spanish/English
LISTENING TRANSCRIPTS PER UNIT
EXERCISE KEY

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